Saturday, May 30, 2009

[ angin pemangkin+clorox ]

wah...angin kuat sangat malam ni..macam nak terbangkan semua benda ja..
aku pulak, dari tadi cam x ada idea sangat nak post..cam maleh pun ada jugak..
dan sekarang ni, aku tengah tuleh post ni ..

mungkin dalam tiupan angin yang dahsyat tadi tu, terselit sekali idea dan semangat...~..keke..~

pagi tadi, selesailah sudah paper Maths P3...alhmdulillah~
aku ingatkan aku saja yang ampeh sikit nak jawab, rupanya yang lain pun sama..memang betullah soalan nya susah..bak kata sorng kenalan ni, "doa2 la supaya graf turun.."
lepas ni, bergantung pada Allah dan sejauh mana usaha doa kita~

tapi, ada satu insiden yang buatkan aku sangat tersentuh hati..
salah sorang calon, menangis time jawab tu..
tempat duduk aku dengan dia selang tiga meja...
dari jauh aku boleh nampak tangan dia menggeletar..-tergamam sekejap-
dan baki minit-minit terakhir kami untuk kertas P3 diiringi dengan esakan yang bergema ...
memang psycho habis...

bila balik hostel, ada la lagi 3/4 orang yang turut bercucuran ...
aku tak tahu nak rasa apa, ini subjek kegemaran aku...
usai solat asar, ramai yang nak keluar, menghala ke S.P aka Srmban Parade..

kononnya nak menghilangkan 'tension'...
dan ada la pulak," kalau 'tension', dia akan pakai lawa-lawa dan cantik-cantik.."
bagus macam ni, nampak la serinya jugak walaupun sikit..x ada lah asyik aura negatif saja yang terpancar keluar...-keh..keh...-
boleh dikatakan semua girls alvel yang join....
seronok pulak masa makan ramai-ramai macam tu..
betulkan specs..?



aktiviti malam pulak, marathon komik..hehe..4 buah ..semua baru-baru..
rasa puas pun ada...


hmmm....
aku harap, angin yang bertiup kuat malam ini, hadir untuk membuang rasa-rasa sedih, kecewa, terkilan, yang berlegar di ruang asrama...macam clorox~

5 comments:

Lala said...

xyah ngis2..
dah wat kene tawakkal...

oyop said...

sebab akoo penah amek a level cam ko..so,akoo sgt phm perasaan mmber ko yg nanges tuh..ktorg dulu,belajar P3 5 bulan jer....huhu..sgt la struggle.....da la paper oct/nov...susah tuh...anyway,ckp kat dy..sabar n doa byk2...skang nie ujian tu br sket..nnt ble result kuar,x taw ar nk ckp cane...ramai member2 seangkatan akoo yg x disangka-sangka sangkut di tengah jalan..bkn nk takutkn dy..cume,tawakkal je la...akoo dulu,siap tggl 1 soklan 12 marks lg....da xtaw lgsg nk wat,redha je la....ok!anyway..gud luck for the upcoming paper...

oyop said...

hmm...cian kawan ko tuh...as someone yg penah amek a level gak..ni nasihat akoo...suh dy simpan jer air mata tuh...x gne da nanges,relax jer...nnt mase result kuar,more unpredictable things may happen...ramai kengkawan akoo x disangka2 kandas di tengah jalan...huhu.dulu,akoo blajar P3 4 bulan jer..mase exam,soklan 12 marks akoo tgglkn kosong jer...da xtaw nk jwb pe...redha je la...cian do...anyway,gud luck k 4 exam....study!study!and keep study!!

hanan said...

salam..ssh ka paper math tuuu...
xpa nan...insya allah boleh...k..dah lepas 3rd paper..anatomy is waiting!
k
doakan ela...i'll pray for u ! miss u!

Ilyana Fauzy said...

mesti jwb exam tu, for u okay je kan :)