Monday, July 13, 2009

tumpuan

oohh...aku ada lagi satu cerita...

aku sedang menonton tv sambil makan kacang tanah...
adek aku datang, dan menyuruh aku menyuapnya juga kerana tangannya kotor akibat memegang sampah..

ya, dan aku sebagai kakak mithali (ceyh, perasan..), lantas membuka satu kacang itu dengan sepenuh hati..lalu aku suapkan pada dia..

aaahhhh...!!

malang sekali, kacang itu tidak tepat pada sasarannya..maka, ia jatuh ke atas tikar buluh tempat ku berdiri..owh, sayang sekali...

tidak apalah, akan ku ambil kacang kedua, dan alhamdulillah, sasaran kali ini mengena..=)

setelah itu, aku meneruskan kerjaku yang tergendala sebentar tadi, ..
oh ya, lupa aku beritahu, adek ku suruh aku lipat kain...
maka, aku sedang tengok tv sambil makan kacang dan melipat kain..

leka aku menonton tv, tangan yg melipat ini terasa seperti memegang satu butiran..
aku pandang sekilas...bentuknya hampir bulat seperti kacang tanah tadi.."owh, kacang tanah rupanya"...ini mesti yang tidak mengena sasaran tadi, jatuh ke dalam longgokkan kain sebenarnya...

tanpa was-was, aku pun menggerakkan tangan mahu memasukkan kacang itu ke destinasinya...di pertengahan jalan, aku sekali lagi membelek kacang itu, mahu buang kulit luarnya yg nipis...tinggal lagi satu jengkal untuk sampai ke mulut, aku gunakan daya di hujung jari untuk ku usir kulitnya..

prakkk.....owh tidakkkkk!!!!...
cengkerang itu pecah..!!...hah,cengkerang????
ini apa?..bukan kacang kah..??..
tidak...itu TELUR CICAK....!

sungguh terkejut aku..jantungku bagai mahu berlari keluar dari badan..tekakku rasa mual semacam...arghhhh....!!

aku sungguh terkejut.
ngeri aku jika aku mengunyah telur cicak yg sudah hampir kelihatan bentuk anak cicak...


p/s untuk aku : tumpukan perhatian bila buat kerja, dan jangan asek ingat nak makan..hehe..

8 comments:

Azan Abdullah said...

eeeeuuughhhh....

Azan Abdullah said...

eeeuuuuuughhh...

Azan Abdullah said...

k jek da mju dowh.skang comment pon nk men approve2 gak..hahahaha

fara anak abah said...

hahaha..
try je r..
mn tau sdap..
hahaha...
uhuk3=p

mulanrizu said...

azan:

ap lak dh mju...dri awal2 wt blog lgi aku setkn tuk approve lu...ko la yg lmbt..haha..

paen:

ap kte ko yg try lu..
klo sdap, infom aku k...
hahaha..

Anonymous said...

This is a very funny post, and u must be a very funny person...

maiGeta said...

wOo...

mcm bes ja kalu adek hg yg suapkn telor cicak 2..
sgt mithali n mulia perbuatan ituh..

muahahhaa~

mulanrizu said...

maiGeta:

pergh...nk suh adek aku suap aku..?
bek aku suap kt hg ..taste hg kn laen skit...

wuah3