Saturday, September 12, 2009

kerana pengat aka serawa

semalam,
mama wt pengat..sbb aku sngt2 nk mkn bnda tu..
n aku tlong wt wo..blja2 msak..kekeke..
tukang kacau je la..=P..tpi mmg 'kacau' btol pn..
mama buh sagu spruh plastik..den, sbb aku neh suka sngt sagu, suh a mama buh suma..hehe

so smpai la masa nk bukak..
nk mkn pengat tuh, ..tgok2...likat abeh..sbb sagu byk!..haha..kacau rsepi org guh..
tpi sbb aku suka sagu, aku x kesah a..mama la, x mkn sngt, sbb x sdap cm tu..sian mama..huhu..

malam pun semakin larut..

n ntah cm na, tlupa nk hangatkn pengat tu..
so esoknya, sudah basi...satu periuk pengat, terbuang mcam tu saja..
sdeyh guh aku...huhu..dh la x dan nk mkn, aku smpat dua mgkuk ja..fvret kn, kna ar bntai bermangkuk2..*mangkuk ayun guh*..membazir lagi..=(

itu semalam,
dan hari ni, mama wt lagi pengat..
sbb aku x smpt mkn smlm, *wow, kasih ibu...huhu..*plus, brg2 tu ad lagi..
n mama ad gk ckap,
"kalo mama mati, x da la kempunan dah..sbb smpat bagi makn kt anak2..mama tkut x smpat bg ank2 mkn yg ampa suka.."
................
terdiam aku...
*adeyh, cm nk nanges ja..huhu..*

n kli neh, pengat tuh aku yg wt, sbb smlm dh bljaq kn..keke..exam2..haha
so aku bljaq a kesilapn smlm, jgn buh sagu tu byk..
buh dua genggam ja, tpi mama lak tmbh segenggam ag..hehe..
xpa2, msih sdap...lgi sdap dri smlm..
haha..

so ari neh puas a, bley mkn smpai abeh..x mmbazir..

=p








No comments: