Friday, September 12, 2008

----peLiK---?....kgum..?..ta'jub?----

11/09/08-Thursday

Alhmdulillah…aku hepi sngt rini..hati dup dap cm nk tecabut..adrenalin laju cm ayq bah kt KL..kueh4..td bru blek dri msjid negri…fuish..mmg abeh cun ah rumah Allah nih..subhanallah…ngn eycon nya..ngn kapet lembut cm baldu (bkn baldi na..tpi exaggerate cket la..kekeke)..bju aku pn cm kapet gk..bley nyamar cm sesumpah..uhuhu..pahtu ad lampu chandelier lgik..lawa ah..mmg cm haven solat kt ctu..n fes tym gk tuk rmdhn nih aku smpt trwh20..alhmdulillah…alhamdulillah..alhamdulillah..imam pn mmg berkaliber abeh…ya allah…hati rasa srnok..bhgia dunia…

tpi bnda tu wt ak tepike..awat org len x rmei pi solat ctu..x imarah kn masjd tuh..msjd pnya la canggeh..bkn nya x dak kipas ka lampu ka..lbey dri tu pn ad..tpi mnusia ni x tau nk bersyukur kot..kdg2 lupa pada nikmat….dh la ad keta, xdak keta, moto pn ad…x dak moto gk, beskal kn ad..klo x dak gk..?..KAKI kn ad..bkn nya Allah x bg kaki kn…(exceptional to org2 tetntu eyh)…tpi kita nih dh ad tuh, wt la cra ad…x yh nk ngada2 konon x dak..kang Allah trik blek nikmat tuh, bru kita nk sedaq…tu seb bek klo sedaq,klo insap…klo x insap2 gk.., mmg x tau la nk kta ap…

“ad telinga tpi x mau dengaq, ad mata tpi x mau tengok, ad hati tpi x mau pham….maka jdikla kamu lebey sesat dri binatang..”

Rmei mmber aku yg bca Quran n jumpa ayt nih,tpi lupa pda pengertian dia..bca skdar ayt ja..tpi mksd ampeh stu pa x tau…aku pn sma gk la..astaghfirullah….

-Allahumma innaka a’fuwun kareem tuhibbul a’fwa fa’fu’anna-

Mlm jmaat…mlm yg beh..mlm pling beh…

Bgun kn aku ya Allah pada esok hari…jemput la aku…
-yg merindui-Mu,hamba-Mu-





No comments: