Monday, March 15, 2010

sebulan sudah dan assignment.

dan semalam, genaplah sudah aku berada di wellington new zealand.

jadi pelajar uni, memang mengejar 'dead'line.

reading assignment rasa nya, satu pun aku tak mula lagi. haiyya. =(

owh, pasal assigment summer school hari tu.

memang dapat result yang tak disangka. hanya atas nikmat Allah aku boleh dapat benda-benda tu.

assigment tuh patut nya dibuat dalam masa dua minggu. aku buat dalam masa 6 jam. start pukul 12.00 tgh malam, sampai pukul 6 pagi. pastu pukul 10pagi hantaq assignment.

masa buat tuh, memang aku betul-betul dari kosong. aku memang tak buat apa-apa lagi selain dari data ja. tapi bila tengah buat, banyak data yang aku dah buat tak relevan dengan assignment. bila tengok-tengok balik, data yang aku belum 'digitalised' lagi tu la yang relevan. adeyh, bertambah kerja aku. huhu. *padan muka*

orang laen buat draf seminggu yang lalu. aku , malam tu jugak baru nak buat draf. memang teruk sungguh perangai. dah la pagi-pagi buta tu, sejuk nak mati. selsema pulak tiba-tiba nak mai teman aku sekali buat assignment. huh.

nasib baik ada contoh senior. at least aku boleh ikut la frame dia. tak yah pening-pening kepala nak pikir cam na nak susun. tu pun penyelamat aku jugak la.

70% siap, baru aku betui-betui paham apa yang aku tengah buat. and i know, i can do better if i had started earlier.

aku target abes pukul 6. yup, memang habis tepat-tepat pukul 6. huhu. fuh, lega dah siap. aku tak letak harapan tinggi, cukup kalau lulus ja. sebab usaha aku sangat sikit.

I expected a D, but I got a B+ for the assignment. All The Praise To Allah. Alhamdulillah. despite my effortless work, I got a B+.

aku rasa malu dengan diri sendiri. sumpah lepas neh, aku tak mau dah buat macam tu. start assgnment earlier on and prepare thoroughly.

No comments: